L’Ajuntament de Mont-roig del Camp s’ha reunit aques dimars i dimecres amb comerciants i veïns de Miami Platja respectivament per tal de presentar-los les obres de remodelació d’un tram de l’avinguda de Barcelona que començaran els dos dies. Les dues reunions, a les quals hi han assistit prop de 180 persones, han estat conduïdes per l’alcalde Fran Morancho, el regidor d’Urbanisme i Obra Pública, Vicente Pérez, i l’arquitecte municipal, Llorenç Rofes.
Les obres de renovació i millora d’un tram de l’avinguda de Barcelona comencen aquest mes d’abril i afectaran prop d’un quilòmetre comprès entre la plaça Tarragona (no inclosa) i l’avinguda de Cadis, convertint aquest espai en el nou centre urbà de Miami Platja.
Els treballs hauran d’estar acabats abans del 31 de desembre de 2018, condició indispensable per poder-los executar, doncs el projecte s’emmarca dins el Pla de Barris de La Florida. Aquesta és la data límit que ha donat la Generalitat per executar el que queda pendent d’aquest àmbit, després de rebutjar la pròrroga d’un any més. Recordem que dels 4.495.188,93 euros que costarà l’obra, la meitat estan finançats a través d’una subvenció que ha atorgat la Generalitat.
Degut aquest termini limitat, no s’ha pogut programar una aturada en temporada d’estiu, moment en què estarà afectat de ple tot el tram. Malgrat les afectacions s’ha fet una planificació de l’obra que permetrà la càrrega i descarrega i els accessos als pàrquings. També s’habilitaran passos per als vianants, del voltant de 2 metres d’amplada.
Canals de comunicació ciutadana
Els dubtes o queixes concretes que puguin sorgir durant les obres es podran vehicular mitjançant diversos canals de comunicació. En aquest sentit Sorigué, l’empresa que executarà les obres, posarà a disposició de la ciutadania el telèfon del cap d’obra, que estarà disponibles les 24 hores del dia i una oficina d’atenció ciutadana que s’ubicarà a l’avinguda Barcelona 78 baixos. D’altra banda, s’utilitzaran també díptics informatius, les xarxes socials, el web i l’APP municipal.
L’equip fix que Sorigué hi destinarà és un encarregat d’obra, un topògraf, un tècnic de seguretat, qualitat i medi ambient i un administratiu/va. Cal dir que, a banda del personal fix, es preveu que hi hagi quadrilles de treballadors que poden arribar a puntes de fins a 40 operaris a la vegada. Per part de l’Ajuntament, a més de l’arquitecte municipal que supervisarà tota l’obra, s’ha contractat específicament un director d’obra i un arquitecte de reforç per a possibles imprevistos.
Gestió de les places d’aparcament
Una de les preocupacions especialment dels comerciants és com quedarà el nombre d’aparcaments a la zona, un cop executat el projecte. Tenint en compte que el projecte preveu guanyar espai per als vianants, es redueixen a la mateixa avinguda però el departament de Mobilitat ha elaborat una proposta d’aparcament en la mateixa àrea d’influència perquè l’afectació sigui mínima. A través del canvi de sentit d’alguns carrers adjacents, i l’habilitació d’aparcaments dissuasius, es guanyaran places de pàquing en l’àmbit, propers als actuals que es perden.
Fases de l’obra
Sorigué ha presentat la seva planificació a l’hora d’executar els treballs. La que l’empresa anomena fase zero preveurà demolicions, vallat i senyalització de l’obra. Aquesta fase començarà des de la plaça de Tarragona i anirà avançant. Es preveu que en poques setmanes tot el tram estigui ja degudament vallat i afectat. Seguidament en una primera fase quedarà afectat el tronc del vial en què s’implantaran els nous serveis (clavegueram, pluvials, telecomunicacions, etc). Serà la part més complexa i molesta perquè preveu l’obertura de rases i aixecament de subsol. En una segona fase es treballarà als laterals del vial, enganxat a façana, per la qual cosa es desviarà el pas per als viants. La darrera fase, serà la dels acabats i s’hi aplicarà el paviment definitiu, la plantació d’arbrat, l’ubicació del mobiliari urbà, senyalització viària, etc.